Monday, February 28, 2011
Sunday, February 27, 2011
Amin Ya Rabbal Alamin.
Friday, February 25, 2011
- I had two options. either venue to be at home (rumah sebenar ye..bukan rumah tumpangan or sewa rumah orang lain) or nearest mosque (bukan surau ye).
- Thinking of pros and cons..mak and i decided venue to be our home sweet home. why? bukan masjid tak bagus...tempat tu sangat suci..but I was thinking solemnization would be nicer to be at home..rasa cam dekat dengan family..guests pun closest families and friends je..lagipun I planned for a solemnization dais..takkan nak buat kt masjid kan..orang keluar masuk semua..ok done!
- Part ni ade conflict sket..in the first place..i was proposing reception to be outside from our house as solemnization was done there. Reason sebab taknak susahkan mak ayah coz we are not coming from soo big families..tak cukup kaki tangan to monitor the event..i rasa kesian sangat kat Mak and Pak peluh2 bagai..kelam kabut semua..at least if we have our wedding outside..rumah pun selamat dari kunjungan manusia2 yg tidak diingini, rumah tak sepah, takde kelam kabut panas2..just meet the guests..senyum2..snap pics...
- So i did surveyed for Awana Kijal (the nearest hotel from home - about 5 minutes kalau jam ye kawan2), Mesra Mall Multipurpose Hall (3minutes driving)...siap jumpa and mintak quotation bagai la..i let go Mesra Mall Multipurpose Hall as the price was soo unreasonable..dewan kosong je MYR5k...sila take note kawan2...ni kawasan Trg ye..kerusi..meja...platform semua another costs.fine!
- Now proceed with Awana Kijal..at very last minute Pak disagreed..reason nanti orang kampung cakap berlagak macam kaya..orang taknak datang sebab malu..I was really tersangat la really upset..there goes people mentality..its difficult when we were dealing with people kan..haisshh..i felt very upset as we have to think impression org lain aka 'incoming guests yg belum confirmed attendance' rather than thinking ourselves..siapa yang nak kawen sekarang ni kan..Mak said dengar je la cakap Pak tu...mesti ada hikmah di sebaliknya..basically i dont have any problem sanding kat rumah..but i takut hujan..nanti x selesa..nak jalan pun lecak..confirm i sangat sedih kalau kawen tapi hujan lebat sampai banjir...huuu can i say anything?ok fine! pasrah jela~
- Fyi, rumah kitorang dekatt dengan pantai..pernah la jugak terfikir pasal nak buat wedding kat sana kan..tapi taknak la ambil risiko..dahla pilih date time2 hujan..ribut petir ombak bergelora karang..ade je yg x kawen nanti..ok another fine!
- So any other option? Home Sweet Home jela..we were lucky as our neighbour sudi pinjamkan tanah dia kat depan for reception..khemah2 bagai..ok confirmed!
Thursday, February 24, 2011
- First i decided the colours for reception..as i love tiffany blue soo much..and people always say pink and white are very good combination for almost ladies..very sweet and cute..so i made my mind for choosing Tiffany Blue, Pink and White as major colours.
- Second i browsed b2be blogs, bridal and any relevant wedding websites on current trend and dais design. I prefer unique dais..instead of just normal panel petak2..i plan for more than that.
- Third, i designed my own dais..banyak kali tau edit2 before tdo design n sampai mimpi2..hehe..nak tengok final layout?
- Next, i surveyed available bridal house who can make my dream dais with reasonable price. Compare the price please ladies..tanye banyak2 soalan..biar mak andam jemu n boring sampai nak muntah asal u puas hati..please DONT assume k.bayar mahal2..kene la tanya banyak2 kn..
- Btw, credit to Pak (my dad) yang bersusah payah potong pokok belakang rumah and made fences..i tolong cat sikit2 je..sangat terharu~~tq Pak~
Wednesday, February 23, 2011
Saturday, February 19, 2011
Ok..as promise..review for our honeymoon..hurm where to start?
Mama, adik en suami sent us to KLIA around 9am..we took Cathay Pacific with direct 3 hours flight from KL to HK..we were very excited and en suami googled weather forecast - colder than Malaysia..hehe dan2 pakai sweater in case sejuk kn..we ate lunch n went to toilet siap2 for any emergency tibe2 kan..dalam flight...en suami suddently said " tahukah anda..HK airport is one of the most dangerous/difficult airport to land as the airport was built on the island..." thank you Mr Pilot for safe landing..i bet Mr Pilot must be handsome and experience..sape setuju? :p
Once we reached HK airport, the weather was 21deg c..agak sedih mule2 as we thought weather should be below than that..even weather forecast said temp around 5 deg c..tak bersyukur betul..Astagfirullahalazim~ but actually even 21deg c...it was very windy..sekali dtg angin...wiuuu~~
Ann Travel pick us up at airport and brought us to Kimberley Hotel, Kowloon. Room not so big but we loved the area..memang betul2 tengah bandar.. Schedule free and easy..pagi je ade trip naik bas..after lunch..we can go visit by ourselves..From the package, we went to Fishing Village, Ginseng Shop, Jade Shop, Hong Kong Island, n more historical places. Jom kite review pic k..
before countdown..sempat snap pic with abang police yang garang x senyum..momantai momantai~
police officer was on duty, watching and guiding the crowds to the centre of HK few hours before countdown..obviously we felt save walking aprrox 2km..saje jalan malam2 meniup udara segar..see..i was wearing sweater present from my younger sis..promote Ireland in HK..tapi muka ada iras2 abg polis x?
this pic taken after new year..we missed to watch fireworks from this area..hehe u can only see devil's hair band with HK building as background.
cantik x? the buildings were actually located at HK island..our place and the island separated by the ocean..HK has few underground tunnels since 1930s (if not mistaken)..sangat lame..
we went to Spice Restaurant @ Kowloon promoted by a guy yang lalu lalang bagi brochure..spice is an Asian restaurant..i think the owner from Pakistan..tengok bill tu? huhu..divide each price by 2.8..thats the exact price in MYR..agak mahal tapi nk makan nasi punya pasal..pejam mate je la ye..owhh..there's belly dancing by two ladies..hurmm..not ladies..by mak2 kot..suke la tu en suami 'terpaksa' cuci mate yeeeeee..
maju ke hadapan~