Followers

Tuesday, January 3, 2012

Jom teka : Lisa Surihani and Yusry KRU Tie the Knot

Lisa and Yusri nak kahwin this 23rd Feb! Whole Malaysia already aware about the news..fans must be really frust tertonggeng..jangan sedih..let us pray for their happiness..nak dirikan masjid ni..

I'm ok with their announcement..hehe even they dont seek my blessings..haha..
Hopefully Lisa betul-betul pakai tudung after kahwin..kurang sikit dosa si Yusry..comel apa pakai tudung? (refer Ombak Rindu)

From several articles i read about their wedding announcement, most likely this couple is yet to plan for their wedding..tema pun tak tau lagi..but harus sederhana..how sederhana and true is that for celebrities? only both of them and their families know better..hoho can't imagine your wedding in two months in counting but yet to plan anything..hurmm but never mind..mesti sangat stress wedding planner diorang kan?

Since i am definitely not gonna be hired as their wedding planner, untuk suka suka..i tried to imagine their wedding..melantik diri sendiri as their wedding planner la kononnnya..haha siapa siapa rasa nak join teka teka pun bisa aja..jom kite start..

1. Hantaran - fully fresh flowers by either Flora Etc, Ariweddingcouture..satu dulang range dlm myr300 for each deco..pastel colours combination of hydrangeas, orchids and roses..


2. Solemnization theme - solemnization on 23rd Feb to be held at Sultan Mizan Mosque, Putrajaya. I don't think there will be dais for that moment (like Mawi and Ekin)..just simple one like Dato' Dr Sheikh Muzaphar.. Lisa will be in white chiffon penuh batu2 satu badan and Yusry in white baju melayu and samping..handbouquet..hurmm maybe red roses? hurmm taknakla..how about pink combi of gerbera..roses..carnation..


3. Photographer and videographer - confirm ramai offer diri..i just vote for either CST or LHMediaTV for video again..more than one official photographers..if lisa and yusry ask me..obviously i would recommend nikaizu as en suami is in the team..i boleh tumpang sekaki buat2 busy..heee..en suami said maybe KRU production team will be official team dedicated for both events..


4. Reception theme - am not sure whether they combined into one reception but it will be held on 26th at PICC, Putrajaya. Dais will be something different..maybe Flora Etc, Arjuna Cipta or Nas Great Idea will be responsible for that..5 panels dais perhaps..kalau ada panel la kan..from my instinct its gonna be garden weddings with lots and lots of pastel fresh flowers (pink, purple, white)..both newly weds will be in dusty pink or baby grey..designer maybe rizalman or rizman ruzaini..gimik maybe yusry akan nyanyi to lisa lagu 'dekat padamu'..hahaha..ohh miasara will be one of flower girl..jalan depan sekali..

handbouquet maybe macam ni..

dusty pink with swarovski bergemerlapan dari jauh..

pelamin bukan sesimple and nice camni..

but deco must be something like this kot..

There's lot more to do..doorgifts..wedding cards..bridesmaid..isi borang nikah..hiv test..hurmm.. can i leave it to you all..ideas?

My imagination may totally different from actual wedding..just guessing..kalau betul..haha no komen :) maybe lisa terbaca entry ni and curi my idea..but that's totally impossible..kan lisa kan?

11 comments:

  1. cantiknyer suma gmbr2 hantaran n bunga2 tuh.kalo lisa xcuri,diba curi.hehe

    ReplyDelete
  2. hekhekhek.lisa tgh baca ni ha.hahaha lisa lisut.lol. rajin betul la u tlg berangankan utk majlis dia intannn. if i Lisa Surihani i will appreciate n jemput u dtg majlis ;p

    ReplyDelete
  3. bagus nih.. bleh jadi wedding planner.. hehe

    ReplyDelete
  4. bagusnya u tukang imagine. i xde masa nk imagine haha wedding i pn pening carik theme sume :P. btw sume imagination u tu cantik :p

    ReplyDelete
  5. ok its my turn..solemnization adalah simple..white chiffon with simple dias..hantaran maybe dari arma couture ker..reception diorg akan gunekan warna2 pastel or red..or diorg akan combinekan..kemungkinan deco dari nas great idea, baju rizman ruzaini or hatta dolmat mesti nk sponsor satu baju punye heheheh..

    ReplyDelete
  6. intan rajin!!! :D

    yang last tu, deco yang exactly sama mcm wedding rilla.cantik sgt3.hehe

    ReplyDelete
  7. aigoooo! rajinnyaaaa akak:) meh la nanti jadi tukang pilih untuk pelangi bila nak kawen nanti...hehehe:))

    ReplyDelete
  8. Hamboi,complete 2.silp2 weding planer diorg tbaca..harus glamor u nti.hu3

    ReplyDelete
  9. hehhe.. pndai intan imagine erk.. so cute

    ReplyDelete
  10. dba : hehe curikla dba..free je idea kite ni :)

    lisa: hahaha lawakla u lisa..kalo lisa surihani jemput i dtg confirmla pegi kan..harap2 lisa bace entry ni..huhu die ade mase ke?

    cindellyna: haha wedding planner dlm mimpi la..pernah bercita2 tp kene kumpul modal la tu..byk2 ni nk invest.. :)

    cha : tu imagination utk org2 yg mampu..duit bukannye masalah..kalo pengantin budget maybe kene revise sikit n extra research.. :)

    uyarayza: i rase betulla tekaan u utk pelamin dr nas..sbb i bace ritu diorg x jd akad nikah kt masjid besi..tuka kt marriot putrajaya..bagus2 idea u..jom jd wedding planner :)

    cik zimie : hehe cantik2..haha rajin2 sbb tibe2 cm terfikir nk buat..diorg kn bakal weddin gof the year jgk :)

    laskar pelangi : mari2 akak tlg time kawen awak..excited ni.. :)

    ReplyDelete
  11. fainie : haha takdela..i biase2 je..bg idea je..yg nk execute buat semua tu lg pening kepala kot :)

    maria : hehe tq dear..harap2 membantula sesiapa yg berkenan ngn idea saye ni :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...